hello.

shoshokkisbre!
nu jag vara hemma! :), jipppy.
haha, okej. nu jag ska berätta allt! detta kommer att bli lååångt, men stå uut. detta vara sååå much fun. :D, jusst nu, jag sitter & laddar upp alla bilderna till datoren. jag ska hava med allaalla! hööh, näääe, det vara 204 bilder. detta komma inte bli lätt att välja. men jag ska hava med måånga.. & speciella. hähh jag ska välja dom med omsorg, eller vad det heta?

Dag1:
vi åkta bil i fyra timmar! , blä. mellan allt detta bilande vi åt på Donken<3, när vi kom fram; först, vi lade packningaren i våran stugan. sedan vi åkte till RommeAlpin för att tyyp få våran skidorna & hjälmarna & staven.

när vi komma hem igen, då vi inte hinna göra något speciellt. jag tror det var denna dagen vi stack hem till stugan med KhaleMojde & Behzad & Sam & Kiana., det vara då vi hava den där underbara datoren. :)
här komma några bilderna från vägen till Romme. det vara låångtråkigt. titta bara vad man kan göra i en bil i fyra timmen! :)
 
  

Dag2:
nu, vi ska åka skidor minsann!, hööh.
vi åka skidor hela dagen, & till och med hittade våran favoritvägen & skogsväg;

i slutet av dagen det vara en kvart kvar till alla liftarna stängas., vi åka upp till toppen, dumt nog, och där, när man komma upp måsta man åka ner för ÅkesDröm & ta en extra lift upp till Hemvägen för att kunna komma hem. denna liftan hade stängas så vi fcik ta en cepe-ankarliften., sedan, när vi vara där uppe så, vi hade aldrig åkt denna liften, så vi visste inte vilken väg som leda hemmåt. så jag fick fråga gubben där som jobbade. yesss. detta vara ju tevligt. & han ba " antingen tar ni 'blablabla'-vägen eller 'blablabla-vägen. ( jag inte komma ihåg namnen., ) och vi typ 'okej' , sen, jag inte fattade igenltligen vad han menade så vi fick chansa.. aja, vi komma hem tillslut iallafall.. :/ , hööh, denna dagen vara rolig. & påvägen hem (på backaen) , vi vara typ heeelt ensamma! , fukking störtlopp :D.
här komma några bilderna från denna dagen. först skogsvägen & M.. :) höhh, minnen för livet:
       


Dag3:
denna dagen vi åka skidorna som vanligt två gånger.. , sedan vi gick vilse i skogen.  här:

lååångt bort från skidbacken. vi gick hela tiden, genom skogar. rev oss i ansikte. shiit, det var hemskt. sedan, vi ville komma ut ju. men vi inte orkade gå tillbaka, jag svär. det var typ två mil vi gått! , bokstavligt. men vi inte palla, så vi ringde morsor & de skickade ut en helikopter att leta efter oss. höhh, den hittade oss, landade & tog oss med & sedan, WIIIIEE!!!! , jag hava aldrig uppleva något sådant förrut! , bässtaste i hela Romme!
efter det, vi vara helt slut så vi inte orkade mer utan bara slappade i Värmestuga
/slash/Wärdshus., detta vara riktigt spännande. , här komma lite mera backen & utsikten :
     
& heders-bilden, den som vi såg efter att vi blivit räddade av helikopter:
 det står : STOP! Denna väg leder ej till Romme Alpin     typiskt.


Dag4:
denna dagen, sista dagen. vi hittade på våran sättet att åka. ta varandras staven & en stav i andra handen, alltså två stavar i mitten som båda håller i från varsitt håll & i andra handen, båda har en varsin stav. helt sjukt, vi vet, men sjukt kul!, testa. man kan ju hålla i handerna, men vi kör iranijesättet..  ;) denna dagen, det inte var något speciellt, bara att packa väskorna, sitta lite i bastun & sedan drog vi hemmåt, efter skidor förståss.
bilderna - utsikt från hela resan, backen & lite från hemvägen, där vi stannade & åt på Donken igen :)<3

           

Kommentarer
Postat av: Maryam

JASSE, vrf e de bara bilder på mej ?:o nu jävlar

2009-02-27 @ 16:39:07
URL: http://nyar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0