fredag

igår satt mina öräldrar och kolla på debatt på kanal 1, jag brukar inte gilla de men de handlade om rasism så då fastnade jag för de direkt,
aja de var iaf en sjuksköterska på ett sjukhus ( vet inte vilket, men iaf i swe) som gick och sjöng en rasistisk låt utanför en patients rum, han var invandrare och sjuk. Dom andra där inne försökte lugna honom men när han hörde sjuksökterskan sjunga blev han säkrt väldigt arg..
Asså vad tänker människan med? herregud, vad ska sjuksköterskan ändå göra åt saken?
Sen när nån går och säger de till sin cgef säger chefen '' vi har ont om personal''
asså vadå tror dom sen att de kmr komma patienter tll dom efter de hära har hänt ? Asså vi alla e människor och med samma rättighter .. jag fattar inte, några människor verka tänka me deras lilltå elr inte me nånting alls..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0