jag vet att jag snackar för mkt

Okej en sak till afghanistan

när jag va på prao fick jag forska om afghanistan och ge all information jag samlat in till min handledare typ sen fick jag veta vädligt mkt om just afganistan både kultur och lagar. jag visste inget jävla skit om de landet, det kom som en chock när jag fick veta allt :O de e seriöst heemskt, har nån läst tusen strålande solar ? den bästa boken jag läst asso läser flyga drake nu författaren e fan gud, man får lixom veta hur allt e där , hur folk lever , lagar, kultur och om kvinnorna. man blir verkligen rörd. För alla er som inte bryr er hejdå... jag vet att man inte kan göra nåt mer än att bidra me pengar, men dom här stackarna behöver kärlek oxå en som tar hand om dom. barn på gatan, får en bild i min hjärna hur de ser ut på gatorna hur barn tigger på gatorna, hur barn blir slagna , hur kvinnorna blir misshandlade ,

Om en kvinna i Afghanistan blir våldtagen hamnar hon i fängelse, dom säger att de e kvinnan som lockar mannen men mannen får typ betala böter (e inte säker ) men de e kvinnan som blir mest illa behandlad.


puss/ Maryam

Kommentarer
Postat av: Liene

orättvist att kvinnorna ska straffas:/

2009-01-18 @ 16:19:40
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0